
ČTVRŤÁCI ODEMKLI TŘÍDU DÍKY ÚNIKOVÉ HŘE
Čtvrťáci si letos v prvním školním týdnu zpestřili výuku originální únikovou hrou s názvem „Zpátky do školy“, která je vtáhla do napínavého příběhu plného záhad a hádanek.
Hned na začátku děti obdržely zvací dopis. V něm se psalo, že paní učitelka ztratila klíče od třídy. A protože se dveře za nimi zaklaply, hrozilo, že budou muset ve škole přenocovat. Jedinou šancí, jak se dostat ven, bylo splnit různé úkoly, posbírat indicie a z nich nakonec vyrobit nový klíč.
Čtvrťáci se rozdělili do menších skupin a s velkým nadšením se pustili do práce. Na každém pracovním listu je čekal jiný úkol – od luštění šifer a hádanek, přes práci s textem a skládání osnovy, až po logické úlohy s čísly a obrázky. Velkou výzvou bylo také měření zvířat na obrázcích, která museli seřadit od nejkratšího po nejdelší.
Ve třídě to během hry doslova bzučelo – děti diskutovaly, přemýšlely, pomáhaly si a společně se radovaly z každé vyřešené záhady. Každý tým zvolil trochu jinou taktiku, ale všechny spojovalo obrovské nadšení a chuť uspět.
A jak to celé dopadlo? Výborně! Všem skupinám se podařilo poskládat indicie, sestavit klíč a z „uzamčené“ třídy uniknout. Kromě velké radosti si žáci odnesli i pocit, že spolupráce, bystré uvažování a trpělivost dokážou otevřít i ty nejtěžší zámky.
Mgr. Vendula Richterová
Ve třídě 4. A se nedávno odehrála napínavá úniková hra s názvem Zpátky do školy. Hned na začátku se zamkla třída a úkolem dětí bylo najít způsob, jak ji znovu odemknout. Klíčem k úspěchu byl… klíč! Ten si ale musely samy vytvořit. Měl sedm čísel, ale pouze tři z nich byly správné – čtyři bylo potřeba „ustřihnout“.
Aby děti zjistily, které číslice jsou ty pravé, musely plnit různé úkoly. Čekala je práce se šiframi, čtení s porozuměním a skládání příběhu podle logické posloupnosti, netradiční matematické úlohy, měření délek obrázků a jejich řazení podle velikosti. Každý splněný úkol jim odhalil jedno číslo, které pak mohly vystřihnout z klíče.
Děti pracovaly ve skupinách a vzájemně si pomáhaly. Spolupráce a týmový duch se jim opravdu vyplatily – všem se nakonec podařilo správně vystřihnout tajemný klíč a „uniknout“ ze třídy.
Hra byla zábavná, napínavá a zároveň i poučná. Děti si procvičily nejen školní dovednosti, ale také spolupráci, trpělivost a logické myšlení.
Mgr. Naďa Danková